lördag 3 oktober 2015

Nystart mot nästa mara.

Så har en vecka gått sen Lidingöloppet. Har varit en vecka med mest distans och löpning till och från jobbet. Har provat en del alternativa vägar och därmed sprungit litet vilse. 
I söndags vilade jag från löpningen, men liksom efter Viby var benen i hyfsat god form. Låren kändes som vanligt. Vaderna var litet trötta. Den enda riktiga ömheten har känts i smalbenets framsida. Det har å andra sidan känts hela veckan, och först idag som det lugnats sig. Däremot har det inte stört löpningen.
Öppnade veckan med standard passet runt Runö park. Knappt 12km i 5:13 tempo på fastande mage. Fortfarande tajt i vaderna men det släppte litet längs vägen.
I tisdags var det dags för en tur från tåget i Mörby, fick sällskap i 500m av en annan transportlöpare. Men det var bara helt kort. Därefter var det dags för massage. Min gamla favorit slutade i fjol, och sen dess har jag inte varit iväg. Hade egentligen tänkt mig en sväng på måndagen, men då blev jag tvungen att ändra planerna. Vaderna tyckte det var bra, i övrigt så där.
Veckans enda mer avancerade fartpass kom i onsdags då jag åter körde 2x10 min tröskel på Krillan, ca 4:10 tempo. Ungefär 100s per varv. Egentligen borde jag ha hängt på kollegorna som körde ett W. 1600/800/1600/800/1600 med en minuts ståvila. 3:40/3:20 tempo dock litet för mastigt för mig den dagen. Jag körde 400m joggvila mellan, och resultatet är jag riktigt nöjd med. 
I torsdags trasslade jag mig fram genom Karolinska och ut mot Hagaparken upp till Järvakrog och så via Bergshamra och Danderydssjukhus till Mörbystation. Fick jaga på en del de sista kilometrarna, vilket medresenärerna fick lida av. Tyvärr hade de kortat av tåget, så jag fick stå i mittgången och eftersvettas. Kändes sådär. Att springa från är bättre än till tåget.
Igår ny morgonlöpning men från universitetet. Ingen minnesvärd runda. Trassligt att hitta vägen.
Idag hade jag tänkt köra mitt vanliga backpass, men igårkväll kände jag små förkylningssymptom. Även idag lätt diffusa känningar mest i näsa och bihålor, men kände inget på sonens innebandyuppvärmning. Vilar dock idag, och om det känns ok tar jag ett långpass i morgon bitti. Siktar på 28km ungefär. Vi får se hur kroppen känns med ytterligare en natts sömn. Vill inte sabba inför Vintermarathon, men långpass behövs! Hittills 50km denna vecka. Bra start!
Vi ger oss inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar